Дефекти покриття

При роботі з лакофарбовою продукцією можуть виникати певні проблеми. Навіть використання матеріалів найвищої якості не гарантує, що наведені нижче проблеми не будуть виникати. У цій статті ми розглянемо найбільш поширені дефекти та шляхи їх уникнення.

Кратери на поліуретановому високо глянцевому виробі
Кратери на поліуретановому високоглянцевому виробі

Кратери або fisheye. Суть даного дефекту в тому, що фарба відштовхується від забруднень і утворює невеликі западини. При більш точному аналізі, наприклад за допомогою мікроскопа, можна виявити невеликі домішки на основі. Причини такого явища можуть бути різноманітними. Розглянемо найпоширеніші:
1. Наявність у середовищі речовин, які несумісні з матеріалом покриття (наприклад, силікон). Для вирішення потрібно дослідити і виявити наявність таких шкідливих речовин та усунути їх. Також потрібно очистити і знежирити основу перед розпиленням, додати до матеріалу антисиліконовий додаток.
2. Елементи або лакофарбове покриття перед покриттям контактували з пилом, мастилами чи іншими покриттями. Щоб виправити ситуацію, потрібно очистити поверхню за допомогою шліфувального паперу.
3. Продукт чутливий до повітряного потоку (наприклад надто сильна аспірація повітря). Вирішенням є зменшення чутливості продукту до повітряного потоку, шляхом додавання вирівнювальних добавок.

 

 

Бруд у лакованому виробі: залишок сталевої вовни
Бруд у лакованому виробі: залишок сталевої вовни

Бруд. Якщо в середовищі, в якому виконується нанесення лакофарбового покриття, присутні тверді частинки, вони можуть осідати на поверхню і залишатись всередині плівки, що призводить до суттєвого погіршення характеристик покриття та його зовнішнього вигляду. Можливими причинами можуть бути:
1. Неправильне очищення поверхні перед нанесенням лакофарбового покриття.
2. Лакофарбові матеріали забруднюються пилом з довкілля.
3. Матеріали забруднюються в процесі приготування, вимішування або шліфування.
Для усунення даних проблем потрібно завжди очищувати поверхні перед нанесенням, наносити покриття в спеціально відведеному середовищі (наприклад кабіні для розпилення), очистити поверхню шліфувальним папером.

 

 

 

Бульбашки повітря всередині плівки
Бульбашки повітря всередині плівки

Повітря всередині плівки. Після висихання всередині покриття можна помітити бульбашки повітря. Можливі причини:
1. Занадто висока в’язкість матеріалу, який наноситься.
2. Покриття  перешкоджає виходу повітря з основи.
3. Занадто швидке висихання.
Для усунення даних проблем потрібно зменшити в’язкість матеріалу, додати відповідні добавки для видалення повітря та перевірити температуру в сушильній камері.

 

 

 

 

Повітряна бульбашка на деревині (розріз)
Повітряна бульбашка на деревині (розріз)

Порожнини повітря між лаком та основою. Повітря виходить із основи, але не встигаючи вийти назовні, залишається під плівкою, утворюючи порожнини. Така проблема може виникати за таких умов:
1. Використовується деревина з дуже глибокими порами.
2. Матеріал покриття висихає занадто швидко.
3. Нанесено занадто багато продукту.
4. Занадто висока температура.
5. Занадто висока в’язкість.
Розв’язання даної проблеми можуть бути такі:
1. Додати більше розчинника.
2. Використовувати відповідний розчинник.
3. Використовувати повільний розчинник.
4. Якщо це можливо, працювати при стандартній температурі.

 

 

Проколи в лаку (вид через мікроскоп)
Проколи в лаку (вид під мікроскоп)

Проколи. Проколи утворюються тоді, коли повітряні бульбашки проходять через весь шар покриття, проте на поверхні вони лопають. Таке явище відбувається з таких причин:
1. Висока температура.
2. Розчинник у суміші занадто швидкий.
Усунути проблему можна так:
1. Збільшити кількість розчинника.
2. Використовувати повільний розчинник.
3. Використовувати спеціальні добавки.
4. Якщо це можливо, працювати при стандартній температурі.

 

 

 

Розтріскування плівки на MDF
Розтріскування плівки на MDF

Тріщини. Тріщини утворюються при розриві шару лакофарбового покриття за таких умов:
1. Нанесено занадто товстий шар лакофарбового покриття.
2. Використовується неправильний каталізатор (недостатньо еластичний).
3. Цикл обробки не підходить для даного виду основи.
Розв’язувати проблему можна так:
1. Використовувати продукти згідно з технічними картами.
2. Використовувати більш еластичний каталізатор.
3. Використовувати відповідні цикли.